lørdag 5. mars 2011

Bilder fra Markedet

Som jeg lovte dere igår, så skulle jeg ta bilder på markedet, så her skal dere få se litt av de som var med.
Dagens marked kan vel forsiktig kalles en skivebom, med tanke på kunder og salg.
For verre dag å ha marked på en denne lørdagen skal man vel lete lenger etter.
Vinterferie, VM på ski og et forferdelig vær, gjorde sitt til at kundene strålte med sitt fravær, men vi gir oss ikke, og går på igjen med friskt mot i April :)

Min klare favoritt på markedet idag, er damene fra Snurrepiperiet ♥
De lager de hærligste ting, og så har de litt antikviteter som de selger, så her handler jeg hver eneste gang.
I tillegg så har de priser som passer alle, så her bør alle stoppe innom dersom de skal handle noe fint til seg selv eller finne unike gaver.
De har også sin egen gruppe på facebook http://www.facebook.com/#!/pages/Snurrepiperiet/190863557598999, som jeg anbefaler alle om å bli medlem av og invitere gjerne venner også til å bli med, slik at Snurrepiperiet får den oppmerksomheten de fortjener

Håndsydde puter, nydelige broderte forklær, lysestaker med blondekang, raggsokker, hjerter....


Til og med stiger lager de på bestilling! Så er det noe som frister så kan dere enten kjenne deres besøkelsestid og komme innom markedet første lørdagen i april, eller sende de en mail på Facebook, så hjelper de dere helt sikkert :)



Og så er det skjønne Mai og hennes nydelige smykker laget av edelstener og ekte sølv.
En hærlig jente, alltid med et smil på lur, kjempeflink smykkelager, og ikke minst en fantastisk selger!
Ps! Håper Sunnmøre Thaiforrening dukker opp på markedet neste gang. Jeg savnet vårrullene og Panengen deres idag!
Love it ♥

 
Kjempefine gensere, jakker, raggsokker og hele dresser.
Håndstrikket såklart, ikke noe maskinstrikk her i gården nei ;)
Og to blide damer fra Sanitetsforreningen som solgte fastelavns-ris.


En søt hjemmesnekret dukkeseng med heklet sengetøy til.
Heldige Pernille fikk denne i gave av mammaen sin idag. Lurer på om jeg ikke må bestille en slik en til jenta mi til neste gang...

Og så tenkte jeg at dere skal få se litt av hva jeg har kjøpt av damene på Snurrepiperiet.


Som dere ser så liker jeg veldig godt antikviteter, så jeg gleder meg allerede til neste marked.
Det skal bli spennende å se hvilke hærligheter de har til salg neste gang :)

Og helt til slutt, en liten moralpreken....
Når man kommer å klager på å måtte betale 500 kroner for et helt strikkesett, bestående av bukse, genser, sokker og lue, så bør kunden heller gå en annen plass å handle.
I stedet så burde kunden sette seg ned og tenke over hvor lang tid hun ville brukt på å lage et slikt sett, hvor mye arbeid det egentlig er, og kanskje heller sette pris på å bare betale 500 kroner for noe som er så fint og verdt så mye, mye mer.....

Det var alt for idag. Fortsatt god helg til alle mine leser.
Og legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg såååå glad


♥  M  ♥



5 kommentarer:

  1. Var det virkelig noen som klaget på 500,- for ett helt strikkesett?! Det er jo utrolig billig akkurat med tanke på tiden og omsorgen som blir lagt inn i settet!! Nei isj!

    Men for noen herlige bilder, jeg er rent misunnelig :S

    SvarSlett
  2. Hei :)
    For et flott innlegg du har laget om markedet!!!
    Vi takker for fine ord om oss og boda vår.
    Like kjekt hver gang du kommer bortom oss. Håper du får glede av tingene du har handlet hos oss.
    Har hatt ei god runde her på bloggen din og må bare si at du lager noen fantastisk flotte smykker. Ønskelista er laaaang!! :)
    Vi sees igjen i tunnellen i april.

    SvarSlett
  3. Bare hyggelig Birgitte :) Hvert eneste ord er vel fortjent!
    Kjekt at du er enig med meg Hege. Skulle ønske folk kunne tenke seg litt om hvor mye tid og omtanke, og ikke minst materialkostnader som ligger i hvert eneste produkt som lages, og faktisk sette pris på at de får kjøpe unike ting.
    Og strikkedressen som jeg snakket om var i størrele 3 år, så det hadde gått med endel garn også.

    SvarSlett
  4. Er så absolutt enig med Hege over her og det du skriver i innlegget ditt ja!! Håndlagede ting kan ikke sammenlignes i pris eller kvalitet med masseproduserte varer fra utlandet. Det er nok gått med mange arbeidstimer på et så stort strikkesett så 500,- står ikke i forhold til arbeidsinnsatsen. Er heldigvis noen som ser verdien av håndarbeid og som synes det er stas å eie noe som ikke alle andre har :)De gir oss glede til å fortsette å produsere :)
    Ha en fin søndag!!

    SvarSlett
  5. Takk for sist, det var ein kald dag i tunnellen, hehe.. Kjempeflott blogg du har! Og nydelige smykker, eg har veldig lyst på et sånt bildearmband. Må berre finne dei rette bilda so sende eg deg en mail :-D

    Vis du vil titte innom min blogg er adressa http://kristines-skriblerier.blogspot.com/

    Vi sjåast på marked i mai, vi kjem ikkje i april pga andre planer.
    God helg! :-))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...