søndag 19. juni 2011

For en helg.....

Denne helgen ble ikke helt som jeg hadde planlagt.
Igår kom ungene syke hjem fra barnehagen, og da de skulle legge seg hadde de nærmere 40 i feber begge to, så da ble det hverken tur til Alnes i helga eller feiring av Britt Sissel sin 40-års dag idag.
Skulle så gjerne ha vært der sammen med jentene, men ungene kommer alltid først så da ble det altså hjemmehelg i stedet

Siden sist så har jeg laget litt nytt som jeg tenkte å vise dere idag.
To kjempetøffe skinnarmbånd og to smykkesett.


Selve skinnarmbåndene som er flettet, kjøpte jeg på Portobello Market i Nothing Hill da jeg var i London i begynnelsen av mai.
For å gjøre de litt mer spennende har jeg bearbeidet de litt.
Med det armbåndet dere ser her, har jeg flettet inn en tynn sølvlenke i skinnet, og så har jeg hengt på masse charms laget av strasskuler og svart jade, samt forsølvede hjerter.
One of a kind og kjempetøft  :)




Her ser dere armbåndet på hånden min.
Dette kan fint brukes både til hverdag og til fest.



Her har jeg laget en litt tøffere variant.
Det jeg har gjort med dette,  er å sy fast en sølvlenke til skinnarmbåndet, og så har jeg hengt på tøffe charms med dødningehoder og krystaller.




Her ser dere armbåndet på hånden min :)

Da jeg var i London var jeg også på Camden Market på søndagen, og det var jo mildt sagt en fantastisk opplevelse for meg som er så glad i markeder
Midt oppi alle klærne og suvenirene fant jeg en  smykkemaker som satt i boden sin og laget smykker, og hos ham kjøpte jeg halvedelstener som kalles Moonstone.
Disse stenene er kjempefine i fargen, og det som er litt spennende er at de skifter farge alt etter hvordan lyset faller på de.


Her ser dere smykkesettet jeg har laget av Moonstone, bestående av smykke, armbånd og øredobber.
 På dette bildet ser stenene nesten litt gule ut fordi solen skinner på de.



Her ser dere armbåndet på hånden min, og som dere ser så er fargen nå en helt annen.
Nydelig duse blåtoner som skinner gjennom smykkestener som nesten er litt tåkete i utseende.
Fint, ikke sant?



Her har jeg hengt øredobbene på armbåndet for at dere skal få se de bedre.



Bilde av smykket som hører til settet.


Jeg har også fått veldig sansen for ferskvannsperler, så nå har jeg laget et nytt smykkesett.
Denne gang bestående av smykke og øredobber.



Her ser dere settet med store øreringer og et lekkert smykke som avsluttes med en stor klase ferskvannsperler som anheng.
Fargen er litt vanskelig å beskrive. Jeg vil si at den ligger en plass mellom cremefarge og ferskensfarge. Nydelig er de i hvertfall


Her ser dere øredobbene som hører til settet.
Jeg synes det er nydelige ♥

Helt til slutt så vil jeg minne dere på konkurransen jeg har gående her på bloggen min.
Vinneren trekkes St.hansaften, så hiv dere rundt og bli med.
Du finner konkurransen her .

Fortsatt god helg!

♥  M  ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...