mandag 13. juni 2011

Et hus fylt av skatter ♥

Nå i pinsen har jeg og gulla vært en tur på besøk med verdens beste Mamma og Terje.
De bor på Nord Statland i Nord - Trøndelag, så det ble en lang kjøretur alene med tvillinger på 2,5 år i baksetet.
Men med dvd-spiller i bilen, små bestikkelser ( is ) og ikke minst den beste premien av alt: Mormor, Terje og Boja som ventet når vi kom frem, så gikk turen veldig bra.
Og når tante Elisabeth, onkel Ole, Matilde og Elias også tok turen, så kunne ikke helga blitt bedre
Mannen min måtte bli hjemme pga jobb denne gangen, så han savnet vil veldig.

I oppstandelsen og styret det var med å komme seg avgårde i tide til å rekke ferga, så glemte jeg igjen perlene mine som jeg skulle kose meg med i helga.
Jeg får heller gire opp et hakk eller to når jeg kommer hjem igjen for å ta igjen det tapte ;)

Men så var det skattene da.....
De finnes i det lille røde huset i skogen hvor mamma og Terje bor,og i omgivelsene rundt her.
Og her er det en glede å være, og vi er kjempeglad for å få kunne komme hit når vi vil og kose oss.
Stillheten og roen du finner her er fantastisk, og mamma og Terje er kjempeflink å ta oss med på nye opplevelser hver eneste gang vi er her.
Denne gange dro vi på dagstur til Valhalla, hytta til Terje som ligger på en egen liten øy i Storvannet.
Du får ikke mer idyll enn den du finner her. Fantastisk er vel ordet som beskriver opplevelsene og stemningen som omringer denne lille skatten på øya ♥.

Som sagt så bor mamma og Terje i en liten rød stue i skogene i Nord Trøndelag, og her har mamma laget et nydelig hjem, mens Terje har vært snekker og laget til alt etterhvert som nye ideer dukket opp.
Mamma er som meg, glad i gamle ting, og det har hun funnet plass til her, så noen av disse skattene tenkte jeg at jeg skulle vise dere idag.

Her ser der en krok av stuen med en gammel skuveseng fylt med puter. En hærlig plass å lese en god bok eller kose med ungene




Her ser dere kosekroken fra en annen vinkel.
Det hvite skapet har mamma fått av Inger og malt hvitt, pyntet hyllene med lekre blonder og satt inn fine ting.
De to små bordene fant hun i et uthus som stod på Valhalla,  og disse malte hun også hvit.
Den fine røde stolen er det Knut som har restaurert, og så har han snekret en fin fotskammel til .
En nydelig kontrast til alt det hvite.


Dette her liker jeg veldig godt.
Her har mamma hengt opp tre dører fra gamle smijernsovner og hengt et gammelt vindu over som ramme.



Denne fine gamle stolen var ødelagt da mamma kom over den, to av stolbena var brukket.
Men Knut ordnet saken og laget til stolen, og nå står den her i stua, nydelig fin, nesten som et lite smykke.



Her har mamma hengt opp en gammel hylle og en nydelig utskjæring som jeg ikke vet hva heter. Ved siden av henger diplomer som Terje's far fikk av Kongen !! etter at han hadde jobbet i etterretningen under Krigen, og gjort en uvurderlig jobb for Norge.
Terjes far snakket med Kongen og Kronprinsen alene i to timer, og ingen vet hva de snakket om.....
Slikt står det respekt av!



Dette lille skapet er også en favoritt.
Det er egenlig et kabinett til en gammal sveivegramofon, men den er forsvunnet på veien.
Skapet malte mamma hvitt, og de passet perfekt inn her i huset.


Se på disse fine bordene da....
Jeg synes de passer så god til de andre møblene som står her.



Og hva med denne lille skatten?
En nydelig liten hylle som absolutt har fortjent plassen sin her på veggen


Denne er jeg også svak for
Bilder av gulla mine, hvor mamma har brukt et gammelt vindu som ramme.
Gratis, men likevel verdifult.



Kjøkkenet er en historie for seg selv.
Her finnes ikke oppvaskmaskin, men nydelige antikviteter i massevis.
Dette gamle hjørneskapet har ikke en eneste metallskru i seg.
Her er alt håndsmidd i tre!
På den lille blå stolen ligger Terje sine tollekniver og et fin bærplukker i tre



Har dere sett en skjønnere spisegruppe?
Her har mamma lakket bordplaten hvit for å få litt kontrast og for å skjule flekkene som var der.
En slik en kunne jeg også tenkt meg... i en større variant vel og merke ;)




                                 Her ser dere skapet og kjøkkenveggen fra en annen vinkel.
Gamle antikviteter og nyere plakater henger om hverandre i perfekt harmoni.

Ha en fortsatt fin mandag kjære lesere


♥  M  ♥

1 kommentar:

  1. Kreativ familie, skjønner jeg! Utrolig smakfult og koselig hos mammaen!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...